Marketing je pro každou firmu individuální. Dvě firmy nejsou stejné, a stejně tak dvě firmy potřebují vždy o něco rozdílný marketing. Ale co takové knihkupectví? Knihkupectví jsou velmi oblíbené obchody. I když se ceny knih každým rokem zvyšují, zájem o knihy neopadá. Knihy pro nás představují způsob, jak utéct z reality do světa fantazie a odpočinout si od všech denních starostí. Vzhledem k tomu, že knihkupectví potřebuje o něco jiný marketing než ostatní podniky, možná se vám bude hodit pomoc reklamní agentury.
Co ale můžete uplatnit jako marketingové strategie v knihkupectví?
Sociální sítě
Knihomolové často hltají tipy na knihy a nové akce skrze sociální sítě. Proto zůstaňte za své knihkupectví aktivní na sociálních sítích. Doprovoďte své příspěvky lákavými fotografiemi knih, třeba na různé téma nebo z okruhu novinek. Prostřednictvím sociálních sítí můžete propagovat akce, novinky, literární události a podobně.
Pořádejte akce
Knihkupectví je naprosto ideální prostor proto, abyste uspořádali různé akce. Může to být autogramiáda českých autorů, autorské čtení, čtení pro děti a podobně. Pokud jste odvážnější, mohou to být i akce jako čtenářský klub, které se budou pravidelně opakovat.
Slevové akce
Slevové akce má rád každý, ale knihomolové se v nich přímo vyžívají. A ohledně knih máte tolik možností, jaké slevové akce uspořádat! Akci 1 + 1 na určité knihy, procentuální sleva na den žen jen pro ženy, pro školáky ve dnech vysvědčení a podobně. Můžete také uspořádat žánrové slevy, například pouze na thrillery, sci-fi nebo na červenou knihovnu.
Design knihkupectví
Mezi marketing se určitě počítá i to, jak bude vaše knihkupectví vypadat. Univerzální návod neexistuje, záleží na tom, jaké máte k dispozici prostory. Je pro to potřeba estetický cit a také jaké máte smlouvy s nakladatelstvím, zda musíte mít nějaké tituly vystavené více než jiné.